Onsdag

Tidig frukost med Rookien innan hon åkte hem Tyvärr, hon har varit jätteduktig och kämpat på med fisket.
Vi knöt ihop lite några fluglinor och laddade för flugfiske med Jossan och Ulla-Li i Gunnarvattsån. Ulla-Li stod på ungefär på samma ställe och tränade på kasttekniken i hela förmiddagen och tog sin första öring på fluga GRATTIS. Kasten var definitivt längre då än när jag lämnade henne där. Jossan fick den första öringen för dagen och det var också hennes försata öring på fluga GRATTIS. Men efter ett tag tappade hon balansen och tog ett litet dopp med resultatet mycket vatten i vadarbyxorna, + att jag aldrig sett en flugfiskare med en flugsmälla hängandes på vadarbyxorna. Ombytt till gummistövlar ute i ån höll hon på att halka igen men lyckades rädda sig med en helvarvs piruett. Åsa drog iväg uppström och kom tillbaka med nedsslagen blick och vi blev oroliga. Men det var inget allvarligare än att hon sett en enorm fisk som hon inte lyckades överlista. De vanliga små öringarn som var så roliga igår var plötsligt ointressanta.
Fisket i vadarbyxor blev tillslut olidligt i sommarvärmen och vi tog en tur till badplatsen för ett svalkande dopp.


Kommentarer
Postat av: Lasse N

jag har glomt telefonen jag ringer dig i kvall

snygga fiskar i vattnet

2009-07-02 @ 06:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0